W ramach promocji zdrowia w szkole zadawaliśmy sobie pytanie razem z dzieci, czy przerwy międzylekcyjne mogą przybrać zupełnie inny obraz i mieć zupełnie inne znaczenie.
W tym celu zorganizowaliśmy – docelowo jako stały ich element, gry korytarzowe, które okazały są strzałem w dziesiątkę. Gry te zyskują coraz większą popularność jako inspirująca alternatywa dla tradycyjnych przerw szkolnych. Za ich pomocą dzieci mogą w ciekawy sposób zagospodarować swój wolny czas pomiędzy lekcjami w oderwaniu od świata wirtualnego. Gry te zazwyczaj wykorzystują przestrzeń korytarza szkolnego, stając się rodzajem interaktywnego przedłużenia procesu edukacyjnego poza klasę. Wpływ gier korytarzowych na dzieci podczas przerw szkolnych jest nie do przecenienia. Wprowadzenie dzięki nim elementu zabawy sprawia, że maluchy chętniej angażują się w szkolne aktywności. To nie tylko doskonała metoda na zdrowe spędzenie czasu, ale także sposób na rozwijanie koordynacji ruchowej, zdolności strategicznego myślenia czy umiejętności pracy w zespole.
Przykładowym zastosowaniem tych gier może być nauka matematyki poprzez skakanie po liczbach narysowanych na podłodze czy skakanie na skakankach i liczenie ilości podskoków we współzawodnictwie z rówieśnikami „kto dłużej będzie skakał”. Zwykła guma do skakania, skok w dal z miejsca oraz wyklejona drabinka koordynacyjna, nie mają sobie równych w pokonywaniu siebie samego przekonując dzieci do przekraczania swoich ograniczeń. Gry korytarzowe to rewolucja w sposobie spędzania przerw szkolnych, promująca aktywne spędzanie czasu i zachęcająca do eksploracji nowych form nauki w interakcji z rówieśnikami. Własna inwencja i kreatywność dzieci są tu jedynym ograniczeniem.
Podziękowania należą się Panu Krzysztofowi Mazurkowi oraz Panu Łukaszowi Boconiowi, za techniczną pomoc w rozmieszczeniu i naklejeniu gier korytarzowych.