Opcje widoku
Podkreślenie linków
Reset

Wycieczka 8a do Wrocławia

W dniach 21 i 22 maja uczniowie klasy 8a, pod opieką wychowawczyni p. Agnieszki Nagórny oraz p. Lilianny Sabat, wzięli udział w wycieczce do Wrocławia.

Najpierw udaliśmy się do ZOO i Afrykarium. Następnym punktem zwiedzania była Hala Stulecia oraz znajdująca się obok niej wspaniała Iglica. Wisienką na torcie był piękny pokaz widowiskowy: „Woda oraz muzyka”, który obejrzeliśmy odpoczywając przy fontannach multimedialnych.

Następnie na spacer po Wrocławiu zabrała nas pani przewodnik PTTK, która przekazała nam wiele ciekawych informacji na temat miasta i jego zabytków. Pomagała nam też w odnalezieniu ukrytych krasnali oraz zorganizowała konkurs na największą liczbę odnalezionych i sfotografowanych krasnali. Zobaczyliśmy Ostrów Tumski – znaną wszystkim urokliwą wrocławską wyspę. Spacerkiem dotarliśmy na Rynek podziwiając przepiękną Starówkę z późnogotyckim Ratuszem.

Drugi dzień rozpoczęliśmy wizytą w Muzeum Panoramy Racławickiej. Obejrzeliśmy dzieło Jana Styki i Wojciecha Kossaka z lat 1893–1894 upamiętniające 100. rocznicę insurekcji kościuszkowskiej.

Następnie udaliśmy się do Zabrza, do Sztolni Królowej Luizy gdzie wraz
z przewodnikiem zjechaliśmy szybem 40m pod ziemię. Największą atrakcją był podziemny spływ łodziami w XIX-wiecznych, oryginalnych wyrobiskach. Podczas zwiedzania, dzięki niesamowitym efektom świetlnym, podziwialiśmy różnorodność skał i form geologicznych, podziemne porty oraz mijanki. Wysłuchaliśmy opowieści o legendarnych postaciach Górnego Śląska – o Skarbniku i o Utopku. Na koniec czekała nas przejażdżka podziemną kolejką górniczą. Była to wspaniała przygoda.

Dziękujemy Rodzicom za zorganizowanie kolejnej super wycieczki, szczególnie Pani Annie Kowalewicz i Pani Magdalenie Grygiel. Podziękowania należą się również sanockiemu oddziałowi PTTK za profesjonalne zorganizowanie wyjazdu.