Od września do listopada był realizowany program profilaktyczny „Cukierki”, który uczył dzieci, jak radzić sobie z zagrożeniami związanymi z substancjami psychoaktywnymi i niebezpiecznymi relacjami z obcymi. Program oparty był na bajce Agnieszki Grzelak pod tym samym tytułem i wykorzystywał aktywizujące metody pracy, takie jak dyskusje, prace plastyczne, zabawy ruchowe i pantomima, aby zapobiegać powstawaniu trudnych sytuacji w życiu dziecka.
Głównymi celami programu było:
?Przekazanie podstawowych informacji o substancjach uzależniających i związanych z nimi zagrożeniach.
?Rozwijanie umiejętności dbania o własne bezpieczeństwo w kontaktach z innymi.
?Nauka asertywnych postaw wobec osób nieznajomych, w tym odmawiania.
?Rozwijanie samodzielnego, twórczego myślenia.
?Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć.
?Promowanie współpracy jako formy zapobiegania agresji.
?Budowanie pozytywnego obrazu siebie i wzmacnianie samooceny.
?Rozwijanie postawy szacunku i zaufania wobec dorosłych i personelu szkolnego, którzy mogą pomóc w trudnych sytuacjach.