Klasy 8 odwiedzają szkoły średnie
- Szczegóły
- Lilianna Sabat i Magdalena Jasińska - Skoczypiec
Już niedługo uczniowie klas ósmych będą musieli podjąć decyzję o wyborze szkoły średniej, w której przyjdzie im kontynuować naukę. W ostatnim czasie mieli okazję zapoznać się
z ofertą niektórych szkół średnich w naszej okolicy. Wraz z opiekunami uczestniczyli
w Dniach Otwartych II LO w Sanoku, ZSCKR w Nowosielcach, ZS nr 3 w Sanoku.
Uczniowie zwiedzali budynki szkół i klasopracownie, zasięgali informacji o interesujących ich kierunkach kształcenia, a także uczestniczyli w przygotowanych dla nich warsztatach
i konkursach.
Udział w Dniach Otwartych szkół średnich ułatwia zorientowanie się w dostępnej ofercie edukacyjnej oraz możliwościach rozwijania pasji i zainteresowań, poznanie nauczycieli
i starszych kolegów, poczucie klimatu szkoły, co na pewno pomaga w podejmowaniu tak ważnych decyzji.
Szkolny Konkurs Biologiczny pt.: „Zdrowym być - to zdrowo jeść i aktywnie żyć”.
- Szczegóły
- Katarzyna Krawiecka
Turniej w ZS3 o Puchar Dyrektora Zespołu Szkół
- Szczegóły
- Janusz Szuba
W dniu 4.04.2022 w ZS nr 3 w Sanoku rozegrano halowy turniej piłki nożnej
o Puchar Dyrektora Zespołu Szkół .Uczniowie naszej szkoły również wystąpili w tym turnieju
zajmując II miejsce.
W wyniku sportowej rywalizacji uzyskali następujące rezultaty:
Mecze grupowe:
SP 3 Sanok – SP Besko 2 – 0
SP 3 Sanok -- SP 6 Sanok 3 – 1
Ćwierćfinał:
SP 3 Sanok – SP 2 Zagórz 4 – 2
Półfinał:
SP 3 Sanok – SP 2 Sanok 2 – 2 k. 4 – 3
Finał:
SP 3 Sanok – SP Besko 4 – 5
Drużyna wystąpiła w następującym składzie: Michał Nowicki ( 8a ), Adam Trybała ( 8a ), Mikołaj Sobolewski ( 8b ), Karol Sokołowski ( 8b ), Miłosz Tymoczko ( 7a ), Dominik Siwiński ( 7a ), Paweł Kłodowski ( 7a ).
Informacja o wolnych miejscach
- Szczegóły
- Dyrektor Szkoły Miłosz Kielar
Informacja o wolnych miejscach do klas pierwszych od 1 września 2022 r.
w niżej wymienionych szkołach podstawowych:
SP nr 2 - 10 wolnych miejsc
SP nr 4 - 14 wolnych miejsc
SP nr 6 - 5 wolnych miejsc
SP nr 7 - 9 wolnych miejsc
SP nr 9 - 5 wolnych miejsc
Opłaty za obiady kwiecień
- Szczegóły
- Marcin Pudło
Informujemy, że należność za obiady w miesiącu kwiecień wynosi 102,00 zł.
(nowa stawka za jeden obiad 6zł)
Należność za obiady należy wpłacać przelewem na konto:
Bank Pekao S.A I O. w Rzeszowie nr : 95 1240 1792 1111 0011 0321 5904
do 10-go kwietnia 2022 r.
W tytule wpłaty należy podać: Szkoła Podstawowa nr 3, ul. Stróżowska 4,
38-500 Sanok, nazwisko i imię dziecka, klasa oraz miesiąc, którego dotyczy wpłata.
Od dnia 11.03.2022 r. (piątek) następuje zmiana sposobu zgłaszania nieobecności (odpisów) za obiady.
Nieobecność ucznia na obiadach należy zgłosić w pierwszym dniu nieobecności.
Tylko za pośrednictwem e-dziennika do Kierownika Świetlicy Szkolnej
(p. M. Pudło) do godz. 900
wówczas należność za obiady zostanie odliczona od następnego dnia nieobecności.
Nieobecności, które będą zgłaszane poprzez E-DZIENNIK po godz. 9:00 - nie zostaną odliczone
FROHE OSTERN! – HAPPY EASTER!
- Szczegóły
- Małgorzata Jezior
Zapraszamy wszystkich chętnych do konkursu na najciekawszą kartkę wielkanocną w języku angielskim i w języku niemieckim. Liczymy na Wasze ciekawe pomysły, nieszablonowe wykonanie, ciekawy tekst życzeń w języku obcym. Gotowe prace można składać u nauczycieli języków obcych do wtorku – 12 kwietnia 2022 r.
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.
- Szczegóły
- Julita Hańska - Hnat
Corocznie, 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Jego głównym przesłaniem jest zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat problemów osób zmagających się z tym schorzeniem. Symbolem solidarności z osobami autystycznymi jest kolor niebieski. Każdy z nas może być solidarny z nimi w tym dniu, m.in. ubierając się na niebiesko.
Czym jest autyzm?
Autyzm to odmienny od typowego sposób rozwoju człowieka (związany z nieprawidłową pracą mózgu). Objawia się różnicami w sposobie komunikacji, postrzeganiu świata, nawiązywaniu relacji, wyrażaniu emocji, uczeniu się oraz różnorodnym schemacie zachowań. Każda osoba z autyzmem jest indywidualnością, a wymienione wcześniej cechy mogą występować w różnym natężeniu.
Według WHO (Światowej Organizacji Zdrowia) w Polsce żyje ok. 400 tysięcy osób z autyzmem. Oznacza to, że każdy z nas może znać taką osobę lub rodzinę, w której jest osoba z autyzmem.
Warto, aby uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, w jaki sposób odbierają świat osoby z autyzmem co czują, co i dlaczego sprawia im trudność. Wykonując proste ćwiczenia (np. dotykanie z zamkniętymi oczami przedmiotów o różnej strukturze; wyobrażenie słów za pomocą zmysłów; odnajdywanie szczegółów na obrazkach) możemy przybliżyć im to, jak osoba z autyzmem mogłaby się zachować, co czuć i myśleć.
Pamiętajmy - 2 kwietnia - Polska na niebiesko!
„DOBRE RELACJE WŚRÓD NAJMŁODSZYCH UCZNIÓW? TO MOŻLIWE!”
- Szczegóły
- Regina Nagórny
Program profilaktyczno-wychowawczy realizowany przez pedagoga szkolnego w kl. 1b:
„DOBRE RELACJE WŚRÓD NAJMŁODSZYCH UCZNIÓW? TO MOŻLIWE!”
Szkoła, obok funkcji kształcącej, pełni bardzo ważną rolę wychowawczą i społeczną. To w szkole uczniowie spędzają większość dnia, nawiązują przyjaźnie, współdziałają i integrują się z rówieśnikami. Dzieci przychodzą tutaj ze swoimi dotychczasowymi doświadczeniami i przyzwyczajeniami, poznają siebie i próbują budować właściwe relacje z innymi.
Szkoła jest także miejscem dostarczającym okazji do powstawania różnego rodzaju nieporozumień, konfliktów. Uczniowie wykazują trudności wychowawcze, takie jak np.: dokuczanie, agresja, nieprzestrzeganie zasad obowiązujących w szkole.
Powyższe informacje stały się inspiracją do opracowania programu profilaktycznego, mającego na celu:
- - uświadomienie dzieciom, jak istotne są dobre relacje i współpraca w klasie i z innymi ludźmi,
- - kształtowanie umiejętności wyrażania życzliwości, dobroci i koleżeństwa wobec innych, kulturalne odnoszenie się do siebie,
- - wzmacnianie empatii,
- - przybliżenie problemu dokuczania,
- - doskonalenie umiejętności komunikacyjnych,
- - umożliwienie zrozumienia agresji oraz zapanowania nad nią,
- - nauczenie się, jak należy zachować się w sytuacjach konfliktu,
- - rozwijanie postaw społeczno-moralnych,
- - poprawa atmosfery w klasie i szkole.
Podczas zajęć dzieci z klasy 1b chętnie opowiadają o różnych sytuacjach, jakie zdarzają się w ich życiu. Uczniowie nawiązują lepsze kontakty z rówieśnikami, są bardziej kreatywne, pozytywnie myślą o sobie, a także okazują sobie życzliwość i wdzięczność. Potrafią lepiej radzić sobie z przeciwnościami. Otwarcie mówią o swoich uczuciach, uczą się pomagać innym oraz poznają różne sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Dzieci rozwijają postawy społeczne i moralne.