Cems Chance
- Szczegóły
- Małgorzata Jezior
Drodzy Ósmoklasiści, w imieniu CEMS Club Warszawa, organizacji non-profit działającej przy Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, pragniemy zaprosić uczniów klas ósmych do udziału w XIX edycji projektu CEMS Chance, która odbędzie się w terminie 17 kwietnia do 22 maja 2021 roku.
W poprzednich edycjach wydarzenia zapraszaliśmy młodzież do Warszawy. Podczas 5-dniowego pobytu uczestnicy brali udział w warsztatach edukacyjnych, spotkaniach z inspirującymi osobami, mieli możliwość zwiedzenia miasta, czekały też na nich inne fantastyczne atrakcje. Zapewnialiśmy nocleg i wyżywienie, a jedyne koszty ponoszone przez uczestnika dotyczyły przejazdu do i z Warszawy. Z powodu pandemii koronawiursa zdecydowaliśmy się całkowicie zmienić formę wydarzenia. Uczniowie i podopieczni będą mieli okazję wzięcia udziału w programie mentoringowym. W okresie od 17 kwietnia do 22 maja 2021 r. każdy uczestnik odbędzie cztery spotkania za swoim mentorem. W czasie spotkań będzie poruszanych wiele kwestii dotyczących rozwoju i edukacji. To dobra okazja dla młodych osób, często niepewnych, co chcą robić w przyszłości, aby zadawać pytania i mieć u boku kogoś, kto przeszedł już ten etap w życiu, może doradzić i opowiedzieć o własnych doświadczeniach. Zwieńczenie programu odbędzie się 22 maja 2021 r. Będzie podsumowanie spotkań oraz cały dzień warsztatów, spotkań z psychologami i ekspertami.
Rekrutacja do projektu odbędzie się od 15 lutego do 19 marca 2021 r. poprzez formularz pod linkiem: https://form.typeform.com/to/tYdjv4fv. Zamieszczony jest on również na naszym facebookowym fanpage'u oraz na naszej stronie internetowej: https://www.facebook.com/CEMSchance i http://cemschance.pl/
Poniżej znajdziecie prezentację zawierającą bardziej szczegółowe informacje na temat projektu.
Mistrz Wymiarowania
- Szczegóły
- Karolina Ciskowska - Majka
Jak co roku uczniowie klas szóstych biorą udział w konkursie technicznym, mającym na celu wykazanie się umiejętnością wymiarowania, a przejście na naukę zdalną wcale nie pokrzyżowało nam planów. Chętni uczniowie zmierzyli się z figurą, która na pierwszy rzut oka wydawała się być łatwą, ale tylko kilku osobom udało się podać wszystkie wymiary, zgodnie ze znormalizowanymi zasadami. Aby wyłonić zwycięzcę należało brać pod uwagę najdrobniejsze błędy, gdyż kilkoro uczniów prezentowało bardzo wysoki poziom, co bardzo cieszyło organizatora. Bezapelacyjnym Mistrzem Wymiarowania okazała się Oliwia Wróbel z klasy 6b, której serdecznie gratulujemy! Radzie Rodziców dziękujemy za zasponsorowanie nagrody – zestawu kreślarskiego.
Akcja OFFLINE CHALLENGE
- Szczegóły
- Regina Nagóny
W ramach profilaktyki pedagogicznej, w naszej szkole odbywają się obecnie spotkania pedagoga z klasami na temat bezpiecznego korzystania z mediów elektronicznych oraz ochrony przed e-uzależnieniami. Celem tych zajęć jest rozwijanie wiedzy i umiejętności, które sprzyjają bezpiecznemu korzystaniu z nowych technologii i chronią przed uzależnieniami.
W związku z powyższym zachęcam wszystkich uczniów i ich rodziny do wzięcia udziału w akcji: OFFLINE CHALLENGE, w ramach której zadaniem dzieci - najlepiej wszystkich domowników - jest odłączenie się od sieci przez 1 cały dzień (tj. 24 godz.).
Nie można w tym czasie korzystać z sieci, używać komputera, telefonu.
Akcję proponuję wykonać w najbliższą niedzielę, a potem najlepiej stosować ją regularnie – np. co tydzień.
W czasie przeznaczonym dla rodziny na pewno zauważymy więcej chęci do aktywnego wypoczynku, np. wyjścia na spacer, wspólnego gotowania czy skorzystania z dawno nieużywanych gier planszowych. Naturalnie poprawi się stan naszego zdrowia fizycznego, psychicznego, ale przede wszystkim na pewno wzmocnią się relacje z innymi ludźmi.
Proszę o wysyłanie do mnie wiadomości (można też pisać na czacie) informacje dotyczące tego, jak u Was wyglądała taka akcja: Jak długo udało Wam się wytrzymać bez telefonu, komputera? Czy planujecie taką akcję częściej stosować u siebie w domu?
Trzymam kciuki!
Pedagog
Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego
- Szczegóły
- Bożena Rudy

DZIEŃ NAUKI POLSKIEJ
- Szczegóły
- Małgorzata Romaniak-Stanek
DZIEŃ NAUKI POLSKIEJ ustanowiony został w 2020 r. i jest wyrazem uznania dla dokonań polskich naukowców. Jako datę corocznych obchodów wyznaczono 19 lutego – dzień urodzin Mikołaja Kopernika. Z okazji tego święta nasza szkoła włączyła się w projekt, którego zadaniem ma być promocja osiągnięć polskich naukowców. O dorobku naukowym Marii Skłodowskiej – Curie, Mikołaja Kopernika naucza się na całym świecie, a prekursorem współczesnej elektroniki jest Jan Czochralski, wynalazca powszechnie stosowanej do dzisiaj metody otrzymywania monokryształów krzemu. Z kolei opisując dziś grupę krwi posługujemy się oznaczeniami wprowadzonymi przez Ludwika Hirszfelda, który odkrył również prawa dziedziczenia grup krwi. Aleksander Wolszczan był współodkrywcą pierwszych planet pozasłonecznych. Do grona najwybitniejszych naukowców można zaliczyć Heweliusza, Ignacego Łukasiewicza, Zygmunta Wróblewskiego, Stefana Banacha czy Karola Olszewskiego. Nauczyciele Małgorzata Jezior, Katarzyna Krawiecka oraz Małgorzata Romaniak – Stanek zrealizują projekt edukacyjny przybliżający uczniom m.in. sylwetki znanych naukowców, a także różne osiągnięcia nauki. Efekty pracy przedstawione zostaną na stronie internetowej szkoły. Dzień Nauki Polskiej ma być inspiracją do pójścia w ślady wybitnych polskich badaczy i wzmocnienia zainteresowania nauką
"Tradycyjny Sad" - podsumowanie
- Szczegóły
- Agnieszka Dereń
W styczniu 2020 roku 10-osobowy zespół uczniów naszej szkoły rozpoczął projekt „Tradycyjny Sad”. Jest to ogólnopolski projekt edukacyjny organizowany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska z myślą o zachowaniu różnorodności biologicznej Polski i zdrowiu społeczeństwa.
Projekt składał się z dwóch etapów:
I etap - ROZMAWIAMY O SADZIE - który polegał na zdobyciu wiedzy, wykorzystaniu jej w praktyce oraz wypromowaniu wykonanych zadań w środowisku szkolnym, lokalnym i przez Internet. Uczniowie sporządzili 4 raporty i zakończyli ten etap zdobywając 25 miejsce w kraju.
II etap - SADZIMY SAD - to etap praktycznego sadowniczego działania w oparciu o przygotowany wcześniej plan wraz z prowadzeniem aktywnej akcji promocyjnej projektu. Zespół wywalczył 9 miejsce w kraju!
Zakończyliśmy działania prowadzone w ramach niniejszego projektu, które pozwoliły nam upowszechnić wiedzę na temat tradycyjnych odmian drzew owocowych i pomogły przywrócić je na dawne, właściwe sobie miejsce. Głównym celem była szeroko pojęta edukacja – nie tylko na temat tradycyjnych odmian, ale również ekologicznego sposobu pielęgnacji drzew niepowodującej negatywnego wpływu na środowisko. Projekt miał za zadanie zwiększenie zasobów genetycznych drzew starych odmian śliw oraz zwiększenie różnorodności biologicznej na ziemiach polskich.
Dzień kota
- Szczegóły
- Katarzyna Krawiecka
Międzynarodowy konkurs matematyczny KANGUR 2021
- Szczegóły
- Małgorzata Romaniak-Stanek
Miło nam poinformować, że 39 uczniów naszej szkoły z klas IV- VIII zgłosiło chęć udziału
w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym KANGUR 2021. W Kangurze bierze udział około 30 krajów. Konkurs odbywa się, co roku w trzeci czwartek marca. Według organizatorów, główną umiejętnością sprawdzaną w tym konkursie jest umiejętność myślenia logicznego, a nie czysta wiedza i znajomość wzorów. Kangur jest najpopularniejszym szkolnym konkursem matematycznym, a w 2007 dołączyły do niego Kanada, Cypr, Ekwador, Grecja, Indie i Kirgistan. W tym roku konkurs odbędzie się 18 marca.
Naszym uczniom życzymy jak najwyższych wyników!!!
Szkolny koordynator konkursu Małgorzata Romaniak - Stanek
Skuteczna ochrona danych osobowych - inicjatywa edukacyjna skierowana do uczniów, rodziców i nauczycieli
- Szczegóły
- Beata Bazalińska
„Twoje Dane -Twoja Sprawa”- porada dotycząca Instagrama.
Projekt „ŚWIAT NARNII” w klasie 5B
- Szczegóły
- Anita Leszczyńska
Zimowa aura za oknem ułatwiła uczniom klasy 5b przeniesienie się w magiczny świat omawianej na lekcjach języka polskiego powieści C.S. Lewisa „Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa”, gdzie wszystko było pokryte śniegiem i lodem. Podsumowaniem lektury był projekt edukacyjny, który łączył znajomość treści książki z umiejętnościami plastycznymi i technicznymi. Uczniowie mieli do wyboru kilka tematów, więc powstały prace niebanalne, pomysłowe i piękne: makiety Narni, kolaże z planem domu profesora, karty postaci wzorowane na popularnych kartach do kolekcjonowania, gry planszowe. Przy tego typu zadaniach uczniowie uczą się planowania pracy, poszukiwania i doboru materiałów, poprawnego i estetycznego prezentowania treści, mają też okazję wykorzystania swoich talentów z różnych dziedzin i z pewnością jest to dla nich ciekawsza forma od szkolnej klasówki. Zachęcamy do obejrzenia prac naszych uczniów tutaj.