KOMUNIKAT DYREKTORA SZKOŁY
- Szczegóły
- Dyrektor Szkoły Miłosz Kielar
Dyrektor Szkoły informuje, że w dniach:
21.04.2020 r. – godz. 16.30 – klasy 1-4
22.04.2020 r. – godz. 16.30 – klasy 5-8odbędą się zebrania z Rodzicami.Zebrania, odbędą się w sposób zdalny za pomocą aplikacji Teams (konta uczniów)
POWIATOWY KONKURS NA „POSADZKI Z WIELOKĄTÓW FOREMNYCH”
- Szczegóły
- Karolina Ciskowska - Majka
Zespół Szkół w Nowotańcu wraz z fundacją mBanku ogłasza powiatowy konkurs matematyczny dla uczniów klas VI-VIII na wykonanie "Posadzki z wielokątów foremnych". Uczestnicy mają za zadanie zrobienie wyklejanki z wielokątów foremnych w formacie min. A4, mogą pracować samodzielnie lub w parach. Przebieg pracy należy dokumentować wykonując zdjęcia kolejnych etapów. Figury w wyklejance mają do siebie przylegać, nie nakładać się na siebie. Uczestnicy mogą "bawić się" kolorami, kształtami, umieścić w posadzce rozetę czy inne kształty, byleby spełniony był warunek: cała powierzchnia wypełniona jest przylegającymi do siebie wielokątami foremnymi. Zainteresowanych uczniów prosimy o zgłoszenia poprzez aplikację Teams do pań: Karoliny Ciskowskiej – Majki lub Małgorzaty Romaniak – Stanek do 23 kwietnia, celem zgłoszenia uczestników do organizatora. Zachęcamy do udziału w tym ciekawym konkursie!
Tutaj można zobaczyć prace uczniów z lat wcześniejszych, mogących być inspiracją do pracy!
Konkurs „PYSZNIE, ZDROWO I KOLOROWO” rozstrzygnięty
- Szczegóły
- Katarzyna Krawiecka
Konkurs na zdrową i pyszną sałatkę rozstrzygnięty.
Wybór był trudny, wszystkie przepisy ciekawe, a filmy naprawdę profesjonalne.
Jednak konkurs wygrała uczennica klasy 5a Maja Jawor.
Gratulujemy
Okrzyk „Eureka!”
- Szczegóły
- Małgorzata Romaniak-Stanek
Na innowacyjnych zajęciach międzyoddziałowych uczniowie klas siódmych poznali problem rozwiązany przez Archimedesa, jak głosi legenda, podczas kąpieli. Uczony zastanawiał się nad zadaniem polegającym na sprawdzeniu, czy podczas tworzenia korony dla króla Syrakuz nie doszło do oszustwa. Król miał pewne wątpliwości. Podejrzewał, że wykonujący koronę złotnik zastąpił część cennego kruszcu innym, tańszym metalem. Archimedes był w kropce do momentu, gdy wpadł na pomysł ściśle związany z sytuacją, w której się znalazł, leżąc w wannie. Historia o tym wielkim uczonym stanowiła pretekst do szerokich poszukiwań.
Uczniowie dowiedzieli się więcej o tym, czego dokonał Archimedes w matematyce w sztuce wojennej, jak zginął i w jakich sytuacjach nadal korzystamy z wyników jego prac. A także, jak się zakończyła historia ze złotnikiem i co dokładnie oznacza okrzyk, którym także uczniowie mogą świętować wyjście z impasu, z kropki.
Rozstrzygnięcie konkursu na Najpiękniejszą Palmę Wielkanocną
- Szczegóły
- Jagoda Gliściak
W dniu 30.03.2021r. nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu na Najpiękniejszą Palmę Wielkanocną. Konkurs z uwagi na czas przedświąteczny cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem – do konkursu zgłoszono mnóstwo przepięknych palm. Uczniowie wykazali się pomysłowością i kreatywnością podczas tworzenia prac konkursowych. Komisja konkursowa miała bardzo trudne zadanie, aby wybrać zwycięzców.
Dla wszystkich osób, które brały udział w konkursie przygotowano pamiątkowe dyplomy. Na osoby, które zajęły miejsca czekają przygotowane nagrody. Z uwagi na naukę zdalną nagrody i dyplomy dla klas 1 – 3 wraz z palmami, które nie zostały odebrane zostaną rozdane po powrocie uczniów do nauki stacjonarnej. Uczniowie klas starszych mogą odebrać nagrody i dyplomy wraz ze swoimi pracami po uzgodnieniu terminu z Panią Gliściak Jagodą (za pomocą aplikacji Teams).
Dziękujemy bardzo uczniom za tak ogromne zaangażowanie i wspaniałą pracę, którą włożyli w swoje arcydzieła. Gratulujemy!
KWIECIEŃ MIESIĄCEM AUTYZMU
- Szczegóły
- Anna Nater - Chlebińska
2 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Został on ustanowiony z inicjatywy Kataru popartej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w celu propagowania wiedzy na temat spektrum autyzmu, oraz aby zwrócić uwagę na dyskryminację, przemoc i wykluczenie, których doświadczają osoby ze spektrum autyzmu. Autyzm to zaburzenie o charakterze neurologicznym związane z nieprawidłową pracą mózgu. Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że autyzm występuje u 1 na 100 dzieci. Oznacza to, że w Polsce występuje ich około 400 tysięcy. Fundacja JiM podaje, że 95% Polaków nie potrafi wyjaśnić dokładnie, czym jest autyzm, 54% społeczeństwa czerpie wiedzę o autyzmie z filmów i seriali, a tylko 10% Polaków zdaje sobie sprawę z tego, jak często diagnozowany jest autyzm.
Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją stworzoną dla uczniów naszej szkoły, aby pomóc im zrozumieć, czym jest autyzm i jak czują się osoby dotknięte tym zaburzeniem.
Konkurs Mitologiczny
- Szczegóły
- Anita Leszczyńska
W drugiej części konkursu mitologicznego dla klas piątych uczestnicy rozwiązywali test ze znajomości mitologii z elementami wiedzy z gramatyki i ortografii. Ten etap konkursu z powodu pandemii został zorganizowany online i za pytania zamknięte oraz otwarte można było w sumie otrzymać 58 punktów. Najwyższe wyniki osiągnęli:
I MIEJSCE Pawelec Natalia kl.5b 49 pkt
II MIEJSCE Mikuś Olaf kl. 5b 44 pkt
III MIEJSCE Orzechowski Filip kl. 5a 42 pkt
Wołoszczak Laura kl. 5b 42 pkt
Ząbczyk Julia kl. 5a 42 pkt
Przygotowaniem quizu oraz organizacją konkursu zajęła się pani Anita Leszczyńska.
Serdecznie gratulujemy wszystkim zwycięzcom i uczestnikom!
TWÓRCZOŚĆ LITERACKA W KONKURSIE MITOLOGICZNYM DLA UCZNIÓW KLAS PIĄTYCH
- Szczegóły
- Anita Leszczyńska
Mity i wierzenia starożytnych Greków i Rzymian zawsze wzbudzają ogromne zainteresowanie uczniów – zwłaszcza, że opowieści o bogach, herosach i bohaterach bywają zaskakująco aktualne. Podsumowaniem omawianych w klasach piątych mitów był konkurs składający się z dwóch części. W pierwszej chętni uczniowie mieli za zadanie napisać własny mit opierając się na wiedzy zdobytej podczas zajęć. Powstały teksty ciekawe, twórcze i pełne wyobraźni. Komisja nagrodziła mity uczniów:
I MIEJSCE Laura Wołoszczak „Elina i Evander”– za ciekawą treść i wymyślenie niezwykłych bohaterów mitu, doskonały styl wypowiedzi, poprawnie wprowadzone dialogi oraz piękną oprawę plastyczną pracy.
II MIEJSCE Filip Sobka „Mit o Delu” – za wykreowanie prawdziwie mitycznego bohatera i interesujące opisanie jego pochodzenia oraz przygód pozostawiających czytelnikowi naukę o sensie życia, także za staranną formę plastyczną i okładkę mitu.
III MIEJSCE Hubert Giebułtowicz „Adopcja Cerbera” – za pomysłowe opisanie szczenięcych lat groźnego potwora na Olimpie i płatanych tam przez niego bogom figli, urocze ilustracje i staranność pod względem plastycznym.
WYRÓŻNIENIA:
Natalia Pawelec „Mit o koronawirusie na Olimpie” – za twórcze odniesienie w micie do otaczającej nas rzeczywistości pandemii i dowcipne przeniesienie lockdownu na Olimp.
Filip Stencel „Mit Orfeusz i Selena” – za oryginalne połączenie przygód bogów i bohaterów znanych z mitologii i samodzielnie wymyślonej postaci.
Organizacji konkursu podjęła się pani Anita Leszczyńska. Wszystkie dostarczone prace były ciekawe i pomysłowe, dlatego serdecznie gratulujemy laureatom i uczestnikom!
SZKOLNY KONKURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO „MASTER OF ENGLISH”
- Szczegóły
- Anita Leszczyńska
30 marca 2021 r. odbył się szkolny konkurs z języka angielskiego dla uczniów klas ósmych. Konkurs z powodu pandemii został zorganizowany online na platformie Quizizz i był dla uczestników cenną formą powtórzenia oraz sprawdzenia swoich umiejętności przed egzaminem ósmoklasisty. Quiz składał się z 45 zadań zamkniętych oraz otwartych, w których uczniowie mogli sprawdzić swoją znajomość słownictwa, gramatyki oraz funkcji językowych. Pytania nie były łatwe, dlatego należy podkreślić, że zwycięzcy osiągnęli bardzo wysokie wyniki:
- Adrian Florko 97%
- Martyna Ziajka 96%
Miłosz Lichtenberg 96% - Szymon Dębiński 93%
Pozostali uczestnicy także poradzili sobie bardzo dobrze, gdyż średnia konkursu wyniosła 79% punktów. Przygotowaniem quizu i organizacją konkursu zajęła się pani Anita Leszczyńska. Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i wszystkim uczestnikom!